tisdag 10 mars 2009

A.C.A.B

Nu har jag försökt få tag på polisen i över en vecka,
för att säga att vi ska skita i anmälan,
för jag orkar helt enkelt inte lägga någon energi på skiten.
Men hon svarar aldrig! Helt omöjligt att få tag på henne.
Igår fick jag en kallelse som sa att jag skulle infinna mig på polishuset
klockan 10 imornbitti. Aldrig i livet.
Så jag försökte ringa henne för att säga att jag inte kommer,
och vad händer? "Hon har gått för dagen, kommer åter på onsdag."
Spelade iaf in ett meddelande till henne där jag sa att jag inte tänker dyka upp.


För övrigt så sitter jag här hemma i Sjötorp
och följer utvecklingen på Nordirland med
en skräckblandad fascination.
Det är klart att jag tycker det är jättehemskt
att de har börjat döda varandra igen.
Men samtidigt... Jag kan inte låta bli att bli exalterad.
Ifall det blir värre kommer jag ha svårt för att sitta kvar här i Sverige,
jag menar, det här är mitt största intresse, det jag brinner mest för.
Jag kommer sitta som på nålar ifall allt drar igång igen,
det kommer inte att funka.
Jag kommer ta mina sista pengar och dra till Belfast.
För att uppleva allt jag läst om i så många år.

För min egen hälsas skull kanske vi ska hoppas att det inte blir värre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar